Výstavba nového oporného múru v rámci projektu „Elektrifikácia železničnej trate vrátane PEÚ Brno Zastávka u Brna“.
Navrhovaným zdvojkoľajnením trate v danom úseku došlo k posunu plochy nástupišťa bližšie k súbežnej komunikácii III/3941 a železničný násyp nebolo možné zosvahovať. Z tohto dôvodu bola pôvodne navrhnutá železobetónová uhlová oporná stena oddeľujúca násyp trate od komunikácie, ktorá bola po dohode so zástupcami investora zmenená na opornú stenu zloženú z betónových tvaroviek zabezpečených geomrežami kotvenými v zemine.
Dĺžka steny je 168 m, výška 2,8 až 3,6 m, sklon 90°. Oporná stena je založená na štrkovom vankúši zo štrkodrvy frakcie 0/63, zabalenom do 400 g netkanej geotextílie Geomatex NTB 10 a trojosovej monolitickej geomreže Tensar TriAx TX160. Na povrchu štrkového vankúša sú vybetónované základové pásy.
Konštrukčný systém pre výstavbu opornej steny tvorí certifikovaný systém GeoWall Block z lícových betónových tvárnic a PET geomreží. Najvyššie vrstvy geomreží sú z dôvodu vyššej odolnosti voči alkáliám z HDPE, pretože posledné vrstvy tvaroviek sú prebetónované a na poslednom rade tvaroviek leží železobetónová rímsa.
Po dĺžke steny sa nachádza niekoľko objektov, ktorých základy sú umiestnené za rubom steny a zasahujú tak do výstužných geomreží nosného systému.
dokumentácia realizácie stavby (DRS)
odporný systém GeoWall Block
školenie
zadarmo | +420 548 218 901 |
| technikageomat..eu |
Nebojíme sa vyjsť do terénu a riešiť problém na mieste.