rýchly kontakt: +420 548 217 047 | infogeomat.eu

Oporný múr na nástupisku železničnej stanice Zastávka u Brna

Výstavba nového oporného múru v rámci projektu „Elektrifikácia železničnej trate vrátane PEÚ Brno Zastávka u Brna“.

Navrhovaným zdvojkoľajnením trate v danom úseku došlo k posunu plochy nástupišťa bližšie k súbežnej komunikácii III/3941 a železničný násyp nebolo možné zosvahovať. Z tohto dôvodu bola pôvodne navrhnutá železobetónová uhlová oporná stena oddeľujúca násyp trate od komunikácie, ktorá bola po dohode so zástupcami investora zmenená na opornú stenu zloženú z betónových tvaroviek zabezpečených geomrežami kotvenými v zemine.

Dĺžka steny je 168 m, výška 2,8 až 3,6 m, sklon 90°. Oporná stena je založená na štrkovom vankúši zo štrkodrvy frakcie 0/63, zabalenom do 400 g netkanej geotextílie Geomatex NTB 10 a trojosovej monolitickej geomreže Tensar TriAx TX160. Na povrchu štrkového vankúša sú vybetónované základové pásy.

Konštrukčný systém pre výstavbu opornej steny tvorí certifikovaný systém GeoWall Block z lícových betónových tvárnic a PET geomreží. Najvyššie vrstvy geomreží sú z dôvodu vyššej odolnosti voči alkáliám z HDPE, pretože posledné vrstvy tvaroviek sú prebetónované a na poslednom rade tvaroviek leží železobetónová rímsa.

Po dĺžke steny sa nachádza niekoľko objektov, ktorých základy sú umiestnené za rubom steny a zasahujú tak do výstužných geomreží nosného systému.

Poloha stavby

Dodali sme

dokumentácia realizácie stavby (DRS)

odporný systém GeoWall Block

školenie

Realizácia

2024

Potrebujete poradiť?

  • Spracujeme koncepčné riešenia a štúdie
  • Vykonávame statické a stabilitné výpočty
  • Dodáme projektovú dokumentáciu vo všetkých stupňoch
  • Vykonávame dozory na stavbách z geosyntetík

Nebojte sa opýtať

zadarmo

+420 548 218 901
technikageomat.eu

Konzultácie v teréne

Nebojíme sa vyjsť do terénu a riešiť problém na mieste.

dopytovať konzultáciu