Stavba „Modernizácia trati Rokycany - Plzeň“ je súčasťou výstavby tretieho tranzitného železničného koridoru. V traťovom úseku Ejpovice - Doubravka bola navrhnutá preložka Homolka v km 94,068 – 95,850. Nová poloha osy v danom úseku predpokladala realizáciu trvalého zaistenia obojstranných zárezových svahov.
V rámci optimalizácie projektu bola investorom vznesená požiadavka na návrh konštrukcie, ktorá by zaistila minimalizáciu dočasných a trvalých záberov stavby, zaistila jednoduchú montáž smerujúcu ku rýchlemu zastabilizovaniu zárezových svahov a súčasne bola vo svojej podstate bezúdržbovou konštrukciou. Z týchto dôvodov bola navrhnutá kaskádovito budovaná konštrukcia z vystuženej zeminy s betónovými panelmi na líci so systémom GeoWall Panel. Globálna vnútorná a vonkajšia stabilita boli overené statickým výpočtom. Konštrukcia bola navrhnutá vo 2 až 3 etážach na maximálnu výšku až 14,0 m. Líce je tvorené prefabrikovanými železobetónovými dielmi skladobnej šírky 1,5 m a výšky až 4,2 m. V konštrukcii boli použité tkané geomreže Miragrid.
Z dôvodu predikovaných pretvorení boli oporné múry po dĺžke konštrukcie rozdelené na samostatné sekcie maximálnej dĺžky 15 m. Rozdelenie jednotlivých sekcií a ich ukončenie bolo riešené pomocou obkladového gabiónového koša na celú výšku konštrukcie.
Statický výpočet, zaškolenie a technickú pomoc v priebehu výstavby, systém vystuženého oporného múru vrátane zavetrenia a rímsy, geomreža Miragrid, gabióny, netkaná geotextília Geomatex.
zadarmo | +420 548 218 901 |
technikageomat..eu |
Nebojíme sa vyjsť do terénu a riešiť problém na mieste.