Po daždivom období roku 1997 sa začala na úseku násypu železničnej trate Brno - Přerov v blízkosti železničnej stanice Holubice deformovať koľaj. Ani po niekoľkonásobnej oprave sa deformácie nezmenšovali, preto rozhodol investor o oprave formou rekonštrukcie postihnutej časti násypu. Výsledným riešením bol sendvičový násyp založený na geobunkovej štruktúre Tensar.
Prieskum postihnutého miesta potvrdil, že sa pod násypom vytvorila zvodnená vrstva, ktorá sa vytláča mimo oblasť násypu. Násyp bol odťažený spolu s najproblematickejšiou časťou podložia. Pre zvýšenie únosnosti podložia bola z geomreží Tensar SS a Tensar RE vystavaná geobunková štruktúra, ktorá presahovala pätu násypu tak, aby bolo dosiahnuté okraja zvodneného územia. Pre oddelenie nasiaknutej zeminy a kvalitného kameniva v geobunkách sa použila separačná geotextília.
Technický návrh riešenia, geomreže a geotextílie.
zadarmo | +420 548 218 901 |
technikageomat..eu |
Nebojíme sa vyjsť do terénu a riešiť problém na mieste.