rýchly kontakt: +420 548 217 047 | infogeomat.eu

Prednášky na konferencii Podkladové vrstvy a podložia vozoviek

Prvá na tému porovnania spôsobu navrhovania a skúšania podkladových vrstiev v Českej republike a v Spojených štátoch amerických a druhá na tému matematické modelovanie správania podkladových vrstiev pomocou "Discrete Element Method" (DEM).

Konferencia prebehne 25. 11. 2014 v Brne v OREA Hotelu Voronež, ďalšie informácie na www.sdruzeni-silnice.cz/podkladni-vrstvy/http://www.sdruzeni-silnice.cz/podkladni-vrstvy/

V rámci programu prednesieme dve prednášky na nasledovné témy:

Porovnanie spôsobu navrhovania a skúšania podkladových vrstiev v Českej republike a v Spojených štátoch amerických - Ing. pavel Klimeš

Predstavenie a porovnanie spôsobov navrhovania a kontroly kvality realizovaných podkladných a sanačných konštrukcií z kameniva v podmienkach Slovenskej republiky a Spojených štátov amerických.

Spôsob návrhu konštrukcie vozovky v našich podmienkach podrobne upravuje norma STN 73 6114 Vozovky pozemných komunikácií - Základné ustanovenia pre navrhovanie, platná od roku 1995. Parametre dimenziou jednotlivých konštrukčných a podkladových vrstiev vozoviek sa určujú statickým posúdením pre konkrétny návrhové situácie, ktoré sa môžu líšiť v závislosti na geologických a hydrogeologických charakteristikách prostredia, dopravnom zaťažení, životnosti a prevádzkovej spôsobilosti konštrukcie, miere ovplyvnenia životného prostredia atď.

V príspevku sú komentované odlišné spôsoby navrhovania v SR a v Spojených štátoch amerických, vrátane výhod a nevýhod daných postupov a ďalej je prezentovaný smer ďalšieho vývoja pre metodológiu charakterizujúce a overujúce kvalitu podkladových vrstiev in-situ.

Matematické modelovanie správania podkladových vrstiev pomocou "Discrete Element Method" (DEM) - Ing. martin Kašpar

Na základe vykonaných experimentov boli v minulosti stanovené empirickej metódy pre návrh podkladových vrstiev (napr. Girouduova metóda). Tieto metodiky však prakticky neopisoval správanie týchto vrstiev, v návrhu sa využívalo len empirických skúseností získané meraním na reálnych konštrukcií prípadne v laboratórnych podmienkach.

V posledných rokoch je však vďaka rozvoju výpočtovej techniky možné pre určenie reálneho správania konštrukcií využiť metódy numerickej. S ohľadom na partikulárne povahu nesúdržného materiálu podkladovej vrstvy sa ako najvhodnejší javí použitie metódy DEM, ktorá umožňuje vytvorenie modelu častíc nesúdržného materiálu vrátane vzájomnej interakcie s geosyntetickými prvkami.

V príspevku sú prezentované výsledky z vykonaného matematického modelovania pomocou DEM a je uvedený komentár k možnému použitiu tejto metodiky v projekčnej praxi.

Potrebujete poradiť?

  • Spracujeme koncepčné riešenia a štúdie
  • Vykonávame statické a stabilitné výpočty
  • Dodáme projektovú dokumentáciu vo všetkých stupňoch
  • Vykonávame dozory na stavbách z geosyntetík

Nebojte sa opýtať

zadarmo

+420 548 218 901
technikageomat.eu

Konzultácie v teréne

Nebojíme sa vyjsť do terénu a riešiť problém na mieste.

dopytovať konzultáciu